Zundapp Brommers en Motoren

Zundap bromfiets pagina

 brommers opknappen

Terug naar overzicht

Zundapp Brommers Reviseren

Mijn Zudapp heb ik 2e hands gekocht van mijn schoolvriend Erik van Opstal uit Bergen op Zoom. Het moet in maart 1970 zijn geweest. Zelf had hij een Flandria uit België met een 5 pk blok er onder. We waren echte sleutelaars en zaten altijd aan onze brommer de prullen. De Zundapp was er een met geforceerde koeling. Deze hebben we zelf omgebouwd naar lucht koeling. Een ander carterschild nieuwe cilinder (50cc) en cilinderkop. Toen ook maar de carburator wat uitgeboord en geruimd naar 18 mm. De kettingwielen ook wat aangepast en gas erop. Liep die brommer zo maar eens 80 km/uur. Alleen het optrekken was wat minder ivm met grotere tandwiel om de motor.
Ook hebben we er een grotere tank ongeplaatst. Een fantastische brommer waar ik veel plezier aan heb gehad en ook nog 2 ongelukken.
Ik heb er nog een foto bijgevoegd van mijn opgevoerde Zundapp.
Groeten Frank Bogers

royal-nord-reviseren


Zundapp met dubbele schokbrekers

Kreidler Florett Mokick 1967

Rode Zundapp met een hoge tank


Hier een wat moderne Zundapp met verhoogd stuur


Zundapp motorfiets

gebruiksaanwijzingen boekje

Zundapp 250S 1962


Kreidler bromfietsen

Zundapp GTS 50 1978 met spaakwielen

Kreilder RS Cockpit 1974

Zundapp GTS80 1984


Zundapp GTS

Zundapp stuur versnelling kilometerteller


Veel pleizer met de tips tijdens het opknappen en restaureren met de Zundapp brommer